"When people ask: why are you vegan, perhaps the question should be: why aren't you?"

środa, 3 listopada 2010

Wieści z kuchni

Kolejna porcja wiadomości wprost z mojej kuchni. Tym razem same słodkości. Kupiłem syrop z agawy i postanowiłem zastąpić nim cukier brązowy, którego używam zazwyczaj. Muszę przyznać, że jest to produkt bardzo wydajny. Pamiętacie pralinki marcepanowe? Tym razem chciałem sprawdzić, czy uda się zrobić coś takiego na bazie kokosów... I udało się. Sprawa jest bardzo prosta, przynajmniej jeśli mamy do dyspozycji blender. Należy potraktować nim wiórki kokosowe, dodać odrobinę cukru lub słodu, można dać troszkę olejku (takiego aromatu jak do pieczenia) albo jakiś smakowy syrop, ewentualnie mleko roślinne żeby dało się ulepić kuleczki albo inne formy jeśli ktoś ma talent do takich rzeczy... Roztopiłem gorzką czekoladę i "upaćkałem" nią kokosowe kuleczki. Tak samo robi się wersję marcepanową. Zamiast kokosów - płatki migdałowe. Proste, pyszne i wegańskie.















Ola (moja współlokatorka) męczyła mnie od dawna o szarlotkę sypaną. Nie miałem cierpliwości do obierania jabłek więc zaprzęgłem Olę do roboty i tak oto możemy delektować się niezwykle prostą a przy tym niezawodną szarlotką:)Trochę się rozwaliła ponieważ niecierpliwie wyciągałem ją z tortownicy jeszcze gorącą. Jednak na walory smakowe nie ma to wpływu... A propos, od tego przepisu zaczęła się moja przygoda z wegańskimi wypiekami! Widać, był to dobry pomysł bo od tego "pierwszego razu" nieźle się rozkręciłem...

4 komentarze:

  1. pyyycha!!!
    co prawda to nie są babeczki z wiśniami, które śnią mi się po nocach, ale też ujdzie:)
    O.

    OdpowiedzUsuń
  2. szarlotka sypana to kwintesencja szarlotki :) dla mnie inne mogą nie istnieć . robiłam też takie kulki kokosowe, ale formowałam je w niby-bounty. są mega :) chyba zrobię niedługo, bo impreza urodzinowa weganina z 20 letnim stażem się szykuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te kuleczki mnie kompletnie ujęły.. Mimo, że nie lubię kokosowego smaku to chyba się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. to zdjęcie kuleczek, ono... ono mnie zabiło ^^

    OdpowiedzUsuń